Algemene Vragen
Waarom alleen Loxone en niet ander "domotica"
Pixtar is ervan overtuigd dat domotica VOOR een bewoner moet werken, en niet DOOR een bewoner. In de tijd dat domotica bestaat (nu alweer zo'n kleine 20 jaar), is er eigenlijk niet zoveel veranderd.
Mensen bedienen de zonwering, verlichting of misschien zelfs de verwarming. Maar in vele systemen moet er nog steeds een fysieke opdracht gegeven worden om een functie aan te sturen. Wij zijn ervan overtuigd dat op het moment dat je als bewoner een functie verlangt, het systeem je al voor moet zijn. Het systeem moet denken als een bewoner, en dat doet alleen Loxone.
Hoe zit het met de Cloud
Mijn server, Mijn data. Zo simpel werkt het voor Loxone. Alle gebruikersdata blijft binnenshuis. Loxone is een "Cloud free" oplossing, en ook dat is een reden waarom Pixtar gekozen heeft voor dit systeem.
Uiteraard is er wel een internet verbinding nodig om functies van buitenaf te kunnen bedienen/controleren, maar zonder of met connectie, u merkt in gebruik binnenshuis geen verschil.
Jullie hebben tegenwoordig een eigen Webshop. Het gaat dus niet meer via de webshop van Loxone. Waarom is dat?
Wij hebben tegenwoordig een webshop, dit omdat Loxone heeft besloten dat de apparatuur alleen nog kan worden ingekocht via partners. Wij zijn een adviesbureau/installateur, en leveren een One Stop Shop oplossing voor u als zelfbouwer EN u kunt tegewoordig dus eenvoudig (bij)bestellen via pixtar.shop.
Planning, installatie en programmering zijn niet eenvoudig voor een particulier.
Onze toegevoegde waarde zit in ons advies en installatiewerk, en niet in korting op producten. Waar u ook Loxone producten zal bestellen, het zal voor u als eindgebruiker altijd hetzelfde kosten. Uiteraard leveren wij wel graag het gehele project, wij nemen u ook het "online winkelen" uit handen, dit is de kern van onze werkwijze.
Kan ik Loxone in werking zien?
Uiteraard is een afspraak in onze showroom mogelijk. Hier kunt u een deel van het Loxone concept ervaren, evenals zien hoe de verschillende componenten samenwerken. Komt u gerust eens langs! Omdat een gesprek altijd wat tijd in beslag neemt kunt u bij ons niet zomaar binnenlopen, wij maken graag persoonlijk een afspraak om uw wensen en plannen te bespreken.
Zitten er maandelijkse kosten verbonden aan het Loxone systeem?
Voor een goede werking van het systeem adviseren wij een abonnement op de caller en weather service. Deze kosten zijn ongeveer 30 euro per jaar per service. Ook kunnen wij u diverse service contracten aanbieden waarbij uiteraard de snelheid van reactie en het aantal keren updaten van de installatie bijvoorbeeld van invloed is op het tarief van deze service.